Sales by Ben Vroemans, OMCollective

32
Sales Ben Vroemans

Transcript of Sales by Ben Vroemans, OMCollective

Sales Ben Vroemans

Verkopers denken dat ze de beste zijn

Kicken op commissie en eer

Vaste en variabele verloning

Salesclichés

Salesclichés

Online saleskanalen zijn net zoals echte verkopers

Producteigenschappen

Voorraad

Prijzen

Feed

Feed

Datafeedwatch

Google Shopping

Google Shopping

Verkoopprijs: €150

Marketingkost: 20%

CPA: €30

CPC

Bol.com

Bol.com

Verkoopprijs: €150

Incl. BTW: €181,5

Boek: €0,99 + (15%) €27,23= €28,22

Computer: €2,99 + (8%) €14,52= €17,51

Vergelijkingssites

+ vaste kost €1 in BE

Verkoopprijs: €150

Incl. BTW: €181,5

Boek: €1 + €27,23= €28,23

Computer: €1 + €7,26= €8,26

Affiliates

Verkoopprijs: €150

Publisher commissie 7%

Verdeelsleutel 75%-25%(publisher-netwerk)

Publisher commissie: €10,5

Netwerk: (€10,5/75%)*25% = €3,5

Totale CPA: €14

Verkoopprijs: €150

Publisher commissie 7%

Netwerk fee: 30% on top

Publisher commissie: €10,5

Netwerk: (€10,5/100)*130 = €13,65

Totale CPA: €13,65

Dynamic Remarketing via Criteo

Criteo

Verkoopprijs: €150

CPC ligt in zelfde orde als Google Search

Streven naar vooropgestelde marketingkost

Inventory search via Doubleclick

Inventory search via Doubleclick

Verkoopprijs: €150

Marketingkost: 20%

CPA: €30,6

Extra 2% kost

Ontdubbelen met Tagmanager

Laatste cookie

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie: 3 tips

• Luister naar je klant

• Testen op basis van data

• Als je test negatief uitdraait is niet per se je hypothese fout