¨ O ) - Lazy Fitgirl · PDF file 2019-11-13 · Opdracht 10 Opdracht 11 Opdracht...

Click here to load reader

  • date post

    07-Jul-2020
  • Category

    Documents

  • view

    46
  • download

    10

Embed Size (px)

Transcript of ¨ O ) - Lazy Fitgirl · PDF file 2019-11-13 · Opdracht 10 Opdracht 11 Opdracht...

  • relaxt afvallen door mindset change & eetswitches

    Ook voor mannen!

  • Voor je ligt de Lazy Fitgirl Methode. Waarom ben jij geïnteresseerd? Misschien omdat je een paar kilo kwijt wil. Misschien omdat je overgewicht hebt en gemotiveerd bent om je gezondheid te verbeteren. Of om eenvoudig op gewicht te blijven zonder dat eeuwige jojo-effect. De Lazy Fitgirl Methode is een compleet plan van zes weken waarin je een stevige basis gaat leggen om af te vallen door middel van het aanleren van de juiste kennis en gezonde gewoontes. Daarmee creëer je een levensstijl die je vol kunt houden en zal leiden tot succesvol gewichtsverlies! Ik heb deze methode geschreven als een tegenbeweging naar alle strenge diëten die er op de markt zijn. De methode is geschikt voor iedereen die strijd heeft met eten of in een vicieuze cirkel van diëten is beland. Voor iedereen die nog denkt dat je om af te vallen ijzeren discipline nodig hebt, of elke dag naar de sportschool moet. Voor iedereen die denkt dat je minder moet gaan eten en meer bewegen om gewicht te verliezen. Maar ook voor iedereen die weer wil genieten van eten en op zoek is naar een gezonde balans. In het kennisboek leg ik je uit waarom het tot nu toe nog niet gelukt is om blijvend af te vallen. En hoe het mogelijk is om dit met de juiste kennis over voeding en je lichaam wél te bereiken. Met behulp van het werkboek ga je in zes weken tijd met verschillende opdrachten aan de slag. Via Instagram ga ik je inspireren met eetswitches, je mindset change, recepten en opdrachten. Na het lezen van dit ebook heb jij de juiste kennis en tools in handen om die perfecte balans te vinden waarmee jij je doelen gaat behalen én behouden. Vanwaar de naam? Ik ben lazy in de keuken en door mijn narcolepsie geen sportief type. Met deze methode bewijs ik dat je ook kunt afvallen met eenvoudige recepten en zonder intensief te sporten. Waarom is mijn methode gratis? Ik vind schrijven superleuk en anderen inspireren ook. Vanuit passie begon ik met het delen van recepten en eetswitches op Instagram en ik kreeg steeds meer vragen. Ik was op een gegeven moment zoveel tijd kwijt aan het geven van voedingsadviezen omtrent afvallen dat ik besloot om mijn kennis in een ebook op een rijtje te zetten. Perfectionistisch als ik ben werd dit project steeds uitgebreider. Want in je mindset valt pas écht een belangrijke verandering te maken. Ik wens je vooral veel plezier bij het ontdekken van je nieuwe levensstijl!

    Introductie

    P.S. Mijn adviezen én eetswitches zijn specifiek gericht op afvallen in vetmassa. Ik kies er voor om niet alle wetenschappelijke kennis in dit ebook te verwerken omdat dit teveel informatie tegelijk is. Heb je vragen of opmerkingen? Stuur me gerust een bericht.

  • Ik vond het een heerlijke uitdaging om alle kennis rondom afvallen eindelijk eens te kunnen verwerken in dit boek. En een geheel eigen methode te ontwikkelen waar ik helemaal achter sta! Lieve Sammie & Beau. Wat heerlijk dat jullie zo lief gaan slapen in de avond zodat mama deze methode kon ontwikkelen en dit ebook kon typen aan de keukentafel. Annagreet bedankt voor je geweldige hulp met de lay-out. Zonder jou geen ebook. Lieve Martine, Iris en Heiken: fijn dat jullie wilden meelezen, al die 100 pagina's. Silvia, bedankt voor het ontwerpen van mijn logo en visitekaartje, en voor nog tien andere regeldingen waar deze digi-beet geen verstand van heeft. En Van Dam Media, dankzij jullie heb ik gewoon mijn eigen website, wie had dat ooit gedacht?! Lieve volgers: bedankt voor jullie mega input, enthousiaste reacties en succesverhalen. Voor jullie heb ik dit geschreven. Lieve Jeroen, met jou is alles zoveel leuker! Ooit ga je havermout nog leren waarderen. ;) Anki

    Sluit je aan bij de Lazyfitgirl community en laten we elkaar motiveren en inspireren! Tag me in je posts: @anki_lazyfitgirl  En gebruik: #lazyfitgirlmethode Wil je ambassadeur worden, bloggen en met mijn hulp groeien op Instagram? DM me even.

    Dankwoord

    Let's do it together!

  • Inhoudsopgave In 6 weken word jij een Lazyfitgirl of boy. Waarom diëten op de lange termijn niet werkt. Vergroot je kennis: koolhydraten en suikers. Vergroot je kennis: vetten en eiwitten. Wat je moet weten over stress. Waar blijft nu het sportgedeelte? Essay: afvallen is een mindset

    werkboek Opdracht 1 Opdracht 2 Opdracht 3 Opdracht 4 Opdracht 5 Opdracht 6 Opdracht 7 Opdracht 8 Opdracht 9 Opdracht 10 Opdracht 11 Opdracht 12 Opdracht 13 Opdracht 14 Opdracht 15 Opdracht 16 Opdracht 17

    Labels leren lezen Naar de supermarkt Bewuste genietmomenten Documentaire bekijken Je huis lazyfitgirlproof Werken aan je mindset change Dieetgedachten afleren Hartige smaakmakers Anders omgaan met emoties Gezonde gewoontes bepalen Slim gedrag Eetswitch 1: volkoren Eetswitch 2: broodbeleg en ontbijt Eetswitch 3: vetten Eetswitch 4: meer groenten & plantaardige eiwitten Eetswitch 5: gezonde tussendoortjes Eetswitch 6: kiezen voor gezond gemak, the end! Bijlage 1: inspirerende Instagram accounts Bijlage 2: boodschappenlijst Bijlage 3: mindset change - G-schema Bijlage 4: mindset change - inzichten Bijlage 5: mindset change diary

    Hoofdstuk 1 Hoofdstuk 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4 Hoofdstuk 5 Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 7

    1 5 13 26 30 37 38

    kennisboek

    41 48 50 54 55 57 62 66 68 71 77 81 82 83 85 87 88 92 93 94 95 96

  • Hoofdstuk 1 weekplanners

    een Instagram account waarmee je mij kunt volgen een printer om het ebook dubbelzijdig uit te printen een mapje om het in te stoppen Je kunt het ook bij een copy shop laten printen en bundelen een weekplanner die je alleen voor de

    een soepel meetlint een dun rood haarelastiekje dat

    Hey you.. Tijd om te starten. In zes weken word jij een Lazyfitgirl of boy! In kleine stapjes ga je toewerken naar een gezonder basis eetpatroon. Een patroon dat bij jouw leven past, met voeding die jij lekker vindt. Ik geef je de kennis, de eetswitches en opdrachten om zelf de sleutel tot succes te zijn. Ook ga je met verschillende opdrachten je mindset veranderen. Met mijn hulp ontwikkel je een nieuwe levensstijl waarmee je langzaam zult afvallen of eenvoudig op gewicht kunt blijven, zonder ooit nog op dieet te gaan. Plan wanneer je de opdrachten uit gaat voeren en neem je tijd. De methode is interactief maar je kunt ook later starten en de Instagram opdrachten teruglezen. Begin dan bij de post met de taart: week 0. Dit is een investering in jezelf van zes weken, waar je de rest van je leven wat aan hebt. Die investering ben jij dubbel en dwars waard! Zullen we er samen voor gaan?

    Benodigdheden

    methode gebruikt (Bijv. @ajournalofficial )

    prettig om je pols zit

    1

    Mijn methode is geen dieet. Het is een stap voor stap opbouw van een gezonde levensstijl

    Je hoeft niet vanaf maandag alles 'goed' te doen. Die 'dieetmodus' gaan we juist uitzetten!

    Je blijft de eerste tijd redelijk hetzelfde eten en  je gaat de eetswichtes week voor week steeds beter doorvoeren.

    Er is dus geen FOUT of FALEN maar ruimte voor VERBETERING. Heb vertrouwen in dit nieuwe proces, en mijn ervaring hierin.

  • Week 0 Voorbereiding Dit gehele ebook uitprinten, in een mapje stoppen zodat je makkelijk kunt bladeren.

    Hoofdstuk 1 met de weekplanners alvast bekijken. Hang de gekochte planner op. Dit wordt jouw houvast waarop je alle opdrachten gaat plannen. Plan nu voor week 0.

    Meten met een meetlint. Doordat je elke dag in de spiegel kijkt zie je veranderingen niet altijd. Daarom is het goed om jezelf op te meten om resultaat te kunnen vieren. Meet je lichaamsmaten op met een meetlint. Noteer deze maten nu bij week 1. Dit herhaal je pas weer in week 6.

    Nog één keer wegen en daarna pas weer over zes weken op hetzelfde tijdstip.

    Zet de weegschaal ver weg en haal de batterijen eruit. Je bestaat voor ¾ uit water waardoor vaak wegen totaal zinloos is en je raakt er gedemotiveerd van. Ook wegen spieren meer dan vet. Door andere voeding behoud je jouw spiermassa nu wél terwijl je slanker wordt. Niemand loopt met z’n gewicht op zijn voorhoofd dus waarom zou je er zoveel waarde aan hechten? Het is veel belangrijker dat je blij wordt van wat je in de spiegel ziet en dat jij je weer prettig voelt in je eigen lichaam. 

    Hang een kledingstuk zichtbaar op waar je graag weer in zou willen passen. Of koop iets moois voor jezelf één maatje kleiner.

    Volg me op Instagram @anki_lazyfitgirl en vraag je directe omgeving mij ook te volgen zodat ze weten waar je mee bezig bent. Of nog beter, zorg dat ze met je meedoen!

    Maak een lijstje met beloningen (klein of groot) waaruit je straks kunt kiezen. Zorg ervoor dat ze niet voeding gerelateerd zijn. We gaan eten en emotie juist loskoppelen van elkaar. Eten is straks geen beloning, emotie regulator of vorm van liefde meer. Bijvoorbeeld: Naar de film, in bad met een maskertje, iets leuks doen met een vriendin of het gezin, een klein cadeautje, een massage, een nieuwe hobby proberen. Iets voor jezelf waar jij gelukkig van wordt. Schrijf ze nu hieronder neer.

    Maak een vóór-foto van jezelf in bikini of sportkleding. Van de voorkant en de zijkant. Juist op een foto kun je straks goed het verschil zien. Niet teveel over nadenken, doe het maar gewoon.♥

    2

  • Week 1

    Week 2

    Startgewicht:

    Het kennisboek bestaande uit H1 t/m H7 doorlezen. De hoogtepunten 'Afvallen' en '#BG' op Instagram doornemen

    Maak 4 mapjes in je telefoon of tablet.  Ontbijt – Lunch – Diner en Tussendoor. Vind je een lekker recept (waar dan ook) maak een print screen en sla deze in de juiste map op. Werkboek Opdracht 1: labels leren lezen

    Wer