Studium generale slides

download Studium generale slides

of 92

  • date post

    06-Dec-2014
  • Category

    Science

  • view

    36
  • download

    2

Embed Size (px)

description

Over autonomie en het gebruik van persuasieve technologie. Toepassing in computersystemen voor slaaptherapie.

Transcript of Studium generale slides

  • 1. Systeem 2Langzaambewustgecontroleerdrationeeltoen en dansymbolischSysteem 1Snelonbewustautomatischemotioneelnusensorisch97 x 56 = ?

2. ikjij of iktijd 3. Universele basisbehoefte Onafhankelijkheid van de geest Eigen keuzes kunnen maken Handelend vanuit intrinsieke motivatieTermenVrijheid, zelfstandigheid, behoefte, vrije wil,mentale energie 4. VermogenMotivatieLaag HoogHoogLaag 5. VermogenMotivatieLaag HoogHoogLaag 6. VermogenMotivatieLaag HoogHoogLaag 7. VermogenMotivatieLaag HoogHoogLaag 8. U: Ik wil het symbool voor decursor veranderen.S: Hoe wilt u dan dat het eruitziet?U: Zoals dit: |.S: OK, gebeurd. 9. U: Ik wil het symbool voor decursor veranderen.S: Sorry, het cursor-symbool kanniet worden veranderd.(U: Dat is jammer, bedankt.) 10. Informatiesysteem Eindhoven.U kunt informatie krijgen oververtrektijden van intercitytreinen.Intercitytreinen rijden van Eind-hovenin vier richtingen: DenBosch, Venlo, Weert, Tilburg.Van toepassing voor u isDen BoschDen Bosch!Vandaag?Nee JaWelke andere dag?ZondagZondag!Ochtend, middag, avond?Avond 11. We zijn niet alleen in dituniversum en doen de hele dagdingen in een bepaaldeomgeving contextualisatie 12. Slaap therapieSlaapeducatieRelaxatieSlaaphygineStimuluscontrolCognitieveherstructureringBedtijd-restrictie 13. www.howsleepworks.com/how_homeostasis.html 14. OpeningsfaseIntro coach/patintIntro therapieInclusie / exclusiePlan & commitInterventiefaseTechniek 1Techniek 2Techniek 3Techniek 4AfsluitingsfaseEvaluatieDoorverwijzing?Afscheid 15. AfstemmingPlan &CommitTaak-uitvoeringEvaluatie AfsluitingOefening 16. Deze week beginnen we metde oefening bedtijdbeperking.Bij bedtijdbeperking houd jeregelmatige bedtijden aan enverkort je de tijd dat je in bedligt. Omdat je dan minder tijdhebt om te slapen, word jevermoeider en dat helpt je metbeter slapen.Wil je meer weten voordat webeginnen?Ik wil beginnenWat moet ik precies doen?Wat kan ik verwachten? 17. Dan stellen we nu samen jenieuwe bedtijden vast.Op basis van je slaapdagboekstel ik voor dat de totale tijd inbed 5 uur wordt.Ga je hiermee akkoord?Ik lig liever iets langer in bedIk wil geen bedtijdbeperkingGeef aan hoe lang je in bed zouwillen liggen.Ja5:30 6:00 6:30 18. Je hebt voorgesteld dat je dekomende week niet langer dan6:30 uur in bed gaat liggen. Deoefening werkt beter als jeongeveer net zo lang in bed gaatliggen als je vorige week sliep.Daarom stel ik voor dat detotale tijd in bed 5:30 wordt. Gaje hiermee akkoord?JaIk lig liever iets langer in bed 19. Geef aan hoe lang je in bedzou willen liggen.5:45 6:00 6:15 6:30Je hebt voorgesteld dat je dekomende week niet langer dan6:15 uur in bed gaat liggen.Daar ga ik mee akkoord.Volgende 20. www.ikgalekkerslapen.nl