De toekomst van voeding, dieet en leefstijl advies

Click here to load reader

Embed Size (px)

Transcript of De toekomst van voeding, dieet en leefstijl advies

Slide 1

Paleo 2.01

De invloed van persoonlijke data op voeding en leefstijlVoeding2.0

Vragen in zaal wie arts, onderzoeker, dietist of geinteresseerde leek is1

Wie is peter joosten

Blogger Project LevenPodcasterProject Leven ShowOrganizer Super Lifestyle Summit & Biohacking Meetups

2

Disclosure belangen spreker3OnderwerpVan toepassing?(potentile) belangenverstrengelingGeenVoor bijeenkomst mogelijk relevante relaties met bedrijvenGeenSponsoring of onderzoeksgeldHonorarium of andere (financile) vergoedingAandeelhouderAndere relatie, namelijk Niet van toepassing

Disclaimer:Ik ben geen arts, dietist of onderzoekerIk ben een leekIk ben een biohacker, een menselijk proefkonijnIk ga jullie dingen vertellen waar jullie het misschien niet mee eens zijn, maar wat ik vertel gaat jullie beinvloeden3

De invloed van persoonlijke data op voeding en leefstijl4Biohacking en quantified selfExperimenten (2x)Persoonlijke testen (2x)Toekomst van ditenNadelen Impact

Biohacking5

METENQuantified Self*

WIJZIGENBody / mind hackingDNA / RNA hacking3D Bio printenDIY Grinding

IMPACTThe SingularityLife enhancementLife extensionTranshumanisme

5

DIY Grinding6

Quantified Self7

persoonlijke experimenten8Diten: Weston price / ketogeen / slow carb / vegetarisch / rauw veganistisch / bulletproof / paleo / calorien tellen / geen alcohol / eiwit bulken / geen orgasme en ejaculatie / bergen fietsen / sneller hardlopen / geen social media / ademhalingsoefeningen / 10.000 stappen per dag / geen koffie / 5 dagen niet eten / intermittent fasting / gesprek met een onbekende / leven op gevoel / in flow komen / vreemde taal leren / slimmer worden / mediteren / ochtendroutine / slaap optimaliseren / koud douchen / caffeine detox

Dingen wel doen 2. Dingen niet doen 3. Dingen optimaliserenNieuwsgierig naar mezelf, naar nieuwe technologie en uit comfort zone8

persoonlijke experimenten9Diten: Weston price / ketogeen / slow carb / vegetarisch / rauw veganistisch / bulletproof / paleo / calorien tellen / geen alcohol / eiwit bulken / geen orgasme en ejaculatie / bergen fietsen / sneller hardlopen / geen social media / ademhalingsoefeningen / 10.000 stappen per dag / geen koffie / 5 dagen niet eten / intermittent fasting / gesprek met een onbekende / leven op gevoel / in flow komen / vreemde taal leren / slimmer worden / mediteren / ochtendroutine / slaap optimaliseren / koud douchen / caffeine detox

Paleo dieet: uitgangspunten10Wanneer:februari 2015Wat: Voeding / gewicht Hoe:Withings weegschaal / MyFitnessPal app / dagboek

Ik deed al semi paleo, dus is niet echt goede vergelijking10

Paleo dieet: Kcal en macros11Basis maand (p/d)Paleo maand (p/d)Kilocalorien (kcal)2.3742.362Koolhydraten (gram)150103Vet (gram)132135Eiwitten (gram)117121

Nadelen benoemen11

Paleo dieet: Gewicht12

Withings weegschaal12

volgende experiment?13

Nadelen benoemen: eten meten, bloedsuiker en bloeddruk13

5 dagen niet eten: uitgangspunten14Wanneer:september 2016Wat: Gewicht / Ketose / Stress / SlaapHoe:Withings weegschaal / Ketostix / Ketonix / HRV / Beddit / Dagboek

5 dagen niet eten: ketose15StartEinde

Ketostix: minder inzicht, wel stabielerKetonix: meer inzicht, maar instabieler15

5 dagen niet eten: gewicht16

Niet per se aanbeveling, maar wel stabiel ruim 2 kilo kwijtNoemen kwalitatieve inzichten16

GENEN analyse17

Darmen analyse18

Toekomst van voeding19

Diy Fecal transplant20

nadelen21OrthorexiaMacht aan algoritmesWat is optimale gezondheid?Is alles meetbaar?

impact22

Terughalen: arts, dietist, onderzoeker of individu.Plaatje wel gebruiken?22

Meer weten?Presentatie en links:ProjectLeven.nl/AHS16

Blogger Project LevenPodcasterProject Leven ShowOrganizer Super Lifestyle Summit & Biohacking Meetups

23